lördag 24 maj 2014

Nya byxor och sneak peak

Det är så varmt ute. Fantastiskt varmt. Så pass att vi är ute i linne eller klänning redan före åtta på morgonen på vår morgonpromenad. Så varmt att vi nästan inte orkar vara inne om dagarna. Och i köket där jag har symaskinerna ligger solen på hela morgonen, hela förmiddagen och hela dagen. Det blir bastu! Trots att persiennerna är fördragna på dagen lockar det inte att sitta och sy just nu. När dottern är vaken är vi hellre ute och promenerar eller leker i lekparken. Eller försöker gömma oss för solen i en skugga :) Livet är sådär fantastiskt skönt just nu :)

Men lite projekt håller jag på med här hemma. Två par muddbyxor har blivit färdiga, som exempel på hur man kan kombinera tyger och för försäljning i webbshopen :)


sy egna byxor
Muddbyxor i storlek 80

sy byxor bebis
Muddbyxor storlek 56


Tyget med racerbilar gjorde sig verkligen fint som byxor med vit mudd!

Jag håller på med ett projekt till mig också som tar lite längre tid. Ett galet, härligt färgglatt projekt. Nyfikna? En liten sneak peak på tyget jag syr i kan jag bjuda på :)




Maken tyckte att jag skulle sy matchande till dottern. Mmmmmm svarade jag men snål som jag är ibland när jag köper tyg så köpte jag bara så mycket som jag behövde till mitt projekt ;) På sin höjd kan dottern få ett pannband i samma tyg ;)

Och egentligen får jag väl inse att det här tyget kanske kommer att bli lite väl varmt i sommar. Men det kommer ju en höst ;) Till dottern i sommar satsar jag nu på att sy i ljusa tyger. Ska rota fram lite linnetyg också och prova sy ett par svala byxor till henne, tror jag har en liten bit kvar av det enfärgade linnetyget sedan jag sydde den härliga brödkorgen i linne. Linne är inte stretchigt alls så man får tänka till när man syr kläder i vävda tyger - de måste vara större i omfång för att vara bekväma att ha på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar