onsdag 8 januari 2014

Brödkorg i linne

Hemmagjorda julklappar (och presenter över huvud taget faktiskt) är ju en toppengrej tycker jag! Roligt att göra, roligt att ge och jag själv tycker att det är så roligt att få något som någon lagt tid och energi på att göra till just mig!

Det blev några hemmasydda julklappar i år, bland annat en brödkorg i linne. När jag var på Ohlssons i mitten av december råkade jag gå förbi det fantastiska broderade linnetyget, som egentligen var en gardinkappa på metervara. Jag blev helt kär och såg direkt framför mig att det skulle passa finfint som brödkorg. Linne är ju väldigt tunt och ostyrsligt tyg så på insidan (alltså mellan inner- och yttertyg) strök jag på vlieseline för att ge lite stadga, fungerade hur bra som helst!



sy en brödkorg
Brödkorg i broderat linnetyg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar