tisdag 29 augusti 2017

Heldressar och mönsternamn

Ganska nyligen släpptes ett nytt mönster på heldressar. Mönstret fick namnet LEO efter stjärnbilden lejonet. En sak jag gillar med att konstruera egna mönster är att jag direkt i mönstret kan lägga in olika förslag och tips på utseende, heldressen har till exempel tre variationer på knäppning - sprund, längs med hela mitten och över axlarna. Samma mönster men med möjligheten att variera på ett oöndligt sätt - man kan fylla garderoben med ett helt gäng som ser väldigt olika ut med andra ord!



heldress baggydress babyromper bebismönster mönster I Got Stripes sy sömnadsinspiration visytokiga sewingpatterns sömnadsmönster mönstertips
Heldressar


När jag för drygt ett och ett halvt år sedan bestämde mig för att digitalisera de mönster jag själv konstruerat och använde mig av i företaget var namnfrågan en utmaning. Jag funderade länge på olika engelska namn men bestämde mig för tillslut att använda mig av rymdrelaterade namn på alla barnmönster. De är nu uppkallade efter månar, stjärnor, stjärnbilder med mera. Vuxenmönsterna har jag valt att använda olika naturrelaterade namn till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar