fredag 25 augusti 2017

2 år i tygbranschen!

Den här veckan firar jag att det är två år sedan jag tog steget från att bara sälja barnkläder till att också börja trycka upp miljömärkta tyger och konstruera mönster. De här två åren har varit fantastiskt lärorika och roliga, företaget har vuxit mer än vad jag vågade drömma om och jag har fått möjlighet att samarbeta med flera kreativa svenska designers.

Den idén jag hade när jag startade att så småningom fasa ut tyger från andra leverantörer är snart uppfylld. Snart är det endast tyger producerade för pysselnabon i hyllorna och det känns helt fantastiskt att intresset för svenskdesignade tyger är så stort! Jag har över 20 återförsäljare fördelade på flera kontinenter och förutom webbshopen har jag även öppnat en etsyshop för mönster för kunder utanför Sverige och för de kunder i Sverige som vill kunna ladda hem sina mönster direkt efter köp.


gots ekotyg ekologiska tyger trikåtyg svensk design fabrics wholesale fabricretail euroknit organic cotton ekologisk
En del av tygerna som finns i lager


Det är mängder av jobb med att driva företag, klädbeställningar som sys, tyger som packas och skickas, designskapande, provtryck och kontroll av designs, mönsteridéer som blir till verklighet och ska provsys. Och sedan den administrativa biten med fakturering, bokföring, kundservice med mera. Och allting, precis allting är fortfarande så otroligt roligt! Ser fram emot många år till i tygbranschen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar