fredag 22 maj 2015

Peps - meps :)

Svängde ihop en peps här i förra veckan. En pannbands-keps, istället för en möss-keps :) Tänkte att dottern som har så tjockt hår kanske behöver en liten vädringslucka upptill! Och det blev ju himlans bra om jag får säga det själv :)

Pepsen är vändsydd, så längs bredden på ovansidan är det ingen söm, snyggare så tyckte jag. Men det gällde att hålla tungan rätt i mun när jag valde vändhål och sydde ihop allting. Ni kanske minns hur knasigt det kan bli när man syr buffar/tubhalsdukar? Där man helt plötsligt om man vänder tyget fel har öppningen på längden istället för på bredden ;) Med skärmen var det lite extra att tänka till och minsann om det inte var lite nervöst när jag vände den... Skulle det vara en peps eller något annat?! ;)

För er som är sugna på att sy buffar, tubhalsdukar eller pannband har jag en finfin beskrivning/tutorial här :)

Det blev i alla fall en peps. Och jag älskar ränderna, och det gula!


peps meps skärmmössa skärmpannband sy tutorial beskrivning barnkläder ränder polarn och pyret
Peps - kepspannband - i storlek 50/54

peps meps skärmmössa skärmpannband sy tutorial beskrivning barnkläder ränder polarn och pyret
Vattenlek i halvsolen med pepsen på huvudet

Pepsen är flitigt använd redan, bland annat här om dagen ute i sandlådan när vi försökte locka fram solen med det gula :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar