söndag 12 april 2015

Tips till barnkalaset

Igår hade vi kalas igen för dottern. På riktigt alltså kan man nog inte fira för många gånger :)

Jag bestämde mig för att vi skulle bjuda på frukt/bärspett och rulltårtetårta. Ett nyttigt och ett lite mindre nyttigt alternativ :) Dottern är löjligt förtjust i drömrulltårta (precis som jag är) och tårtan blev en rulltårteskriva med grädde och jordgubbar på. Väldans mumsigt!


Till frukt/bärspetten hade jag köpt grillspett som jag sett att många använder. Men medan jag stod och skalade kiwi och sköljde jordgubbar slog det mig att SUGRÖR var ju svaret på säkerheten. Hade funderat lite på vem som skulle "vakta" dottern så det inte skulle bli en olycka med grillspettet... De är ju väldans hårda och vassa och inte sådär värst barnvänliga... Men med sugrör som spett blev det toppen. Både färgglatt och roligt. Och så kan man ju dricka sin saft med sugröret :)


barnkalas barn tips ideér inspiration fruktspett tårta fika bjuda nyttigt
Frukt- och bärspett till kalaset


Så till er som planerar barnkalas och vill ha ett nyttigare alternativ kan jag verkligen rekommendera sådana häringa mumsiga spett. Vi valde jordgubbar, druvor, blåbär, kiwi och vattenmelon. Mest för att det är dotterns favoritfrukter och -bär. Och använd sugrör så kan alla föräldrar slappna av lite!

Och barnen kan hjälpa till själva också såklart. Dottern trädde också fruktspett, och kontrollerade så att det inte var något fel på jordgubbarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar