tisdag 2 december 2014

Kortärmad tröja till mig själv

Med ett av mina klänningsmönster som grund har jag nu ritat mitt andra tröjmönster och provat att sy en tröja till mig själv. Kom precis på att jag glömt visa första tröjan jag sydde! Återkommer med bild på den :)

Tyget till den här tröjan köpte jag på Stoff & Stil, jag älskar ju randigt :) Ränderna är lite snedtryckta vilket gjorde mig besviken men jag valde att köpa tyget ändå eftersom jag verkligen gillar färgen - fuchsia och marinblått i kombination - wow!


sy tröja jersey dam storlek S small
Kortärmad tröja strl S


Bilden kanske inte blev bäst i världen men inte lätt att fota sig själv ;) Som ni ser har jag valt att ha en högre ringning i halsen jämfört med vad det är i köpekläder. Jag är en förespråkare för kläder med uringning som går att ha i alla sammanhang, även på jobbet :D

Sååå nöjd! Och som finaste E konstaterade för ett tag sedan, snart har jag nog inte ett endaste köpeplagg i garderoben ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar