söndag 2 november 2014

Amerikanska pannkakor

På helgerna älskar vi att äta lite lyxiga frukostar. Till exempel våfflor eller pannkakor med nykokt sylt och andra goda tillbehör, eller en engelskinspirerad frukost med ägg, bacon och nybakt bröd. Igår var inget undantag. Det var planerat att vi skulle äta vanliga pannkakor men så läste jag ett inlägg hos Sofia på "Hildas hem" där hon lagt ut ett recept på amerikanska pannkakor.

Amerikanska pannkakor har jag aldrig varit särskilt förtjust i, tills igår vill säga! Receptet i länken här kan jag verkligen rekommendera! Jag vet inte vad som fick mig att prova göra amerikanska pannkakor men jag är riktigt glad att jag gjorde det! Följde receptet till pricka förutom att jag använde havremjölk istället för vanlig mjölk.



recept amerikanska pannkakor frukost inspiration
Amerikanska pannkakor med banan, cashewnötter och glass



2 kommentarer:

  1. Så roligt att du gav de amerikanska pannkakorna en ny chans och gillade dem. Jag ser att du hade cashewnötter med bananer till dina, det ska jag testa nästa gång, det ser väldigt gott ut. Mmm ... tror minsann att jag längtar till lördag morgon nu :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pannkakorna görs ofta är hemma, provar lite olika kombinationer med tillbehör men cashew och banan är favoriten fortfarande :) Så lyxigt med pannkaksfrukost! Dottern älskar våfflor så pannkakorna får lite konkurrens, men vad gör väl det, våfflor är också mums på helgen!
      Ha en härlig dag!
      Anna

      Radera