fredag 17 oktober 2014

Underbar klänning till mig

Den här gången är jag så nöjd att klänningen äntligen är färdig. Tyget köpte jag sent i våras, samtidigt som jag köpte tyget till min cerisa klänning. Jag blev så förtjust i det och såg direkt en klänning till mig i det. Som ni kanske anar är jag lite svag för retromönstrat :D

För några veckor sedan skar jag ut klänningen, sydde ihop den innan syträffen och på syträffen fållade jag den. Nu i veckan har jag satt på namnlappen och idag är det premiär. Klänningsfredag och idag känner jag mig extra fin!


jersey klänning kläder sy damklänning
Jerseyklänning i storlek S efter eget mönster


En supersnabb bild på morgonen innan jag tog datorn under armen och pep iväg till jobbet lite tidigare för att hinna skriva ett blogginlägg innan jag börjar jobba :)

Valde att ha svart mudd i halsen för att bryta av lite, sen har jag alltid svarta leggings till klänning och då tyckte jag att svart mudd kunde rama in klänningen fint. Och så älskar jag ju alltid svart ;)

Vet ni förresten, snart har jag haft 100 000 sidvisningar på bloggen - helt fantastiskt! Tänkte att jag skulle ha en tävling när jag kommer dit så nu funderar jag som mest på vad jag ska ha för vinst i tävlingen. Vad skulle ni vilja vinna? :)

2 kommentarer:

  1. Superfin! Klar blå och svart är läckert ihop tycker jag!

    Ett pysselnabon-orginal som t ex ett enkelt mönster med beskrivning skulle vara kul att vinna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Har redan hunnit använda den två gånger :D Haha är definitivt en ny favorit!

      Ett mönster med beskrivning är en bra idé, ska fundera på det :)

      Radera