söndag 12 oktober 2014

Syträff och pyjamasar

Dagen började med en horribel yrsel. Vet inte vad som var värst, yrseln i sig eller att inte kunna gå upp och äta frukost med dottern. Och sen var dagens syträff i farozonen ett tag. Urrk. Piggnade dock till lite och bestämde mig för att åka på syträffen. Hade packat allting igårkväll redan och det var så skönt att inte behöva tänka till alls när jag skulle åka!

Min plan för dagens syträff var att fålla tröjor och klänningar som jag sytt ihop de senaste veckorna och medvetet sparat fållningen på, samt att bekanta mig med min bandkantare som jag köpte i sommar men inte hunnit titta närmare på.


Fållning stod på dagens agenda


Nåla nåla nåla och fålla fålla fålla blev det minsann! Fem tröjor till dottern hann jag fålla och en klänning till mig.


sy barnkläder jersey clothing
Pyjamaströja storlek 92


Bland annat den här beiga/vintervita urmjuka och mysiga pyjamaströjan. Har konstaterat att vi har alldeles för få pyjamasar och nu behövs de verkligen i kylan!


Bandkantning på gång


I slutet av syträffan bytte jag över till bandkantaren. Jag har köpt en som man kan tejpa på vilken maskin som helst och det tog en liten stund innan jag klurat ut hur den ska tejpas på. Så här på snedden som på bilden ska det inte vara utan rakt framifrån ;) Behöver bli lite mer kompis med den men det kommer att bli toppen! Nu ska jag bara komma på vad jag ska kanta!

Dessa syträffar är sånna energiboostar! Och för er som är lite syintresserade kan jag tipsa om "Hela Sverige syr" på sjuan på tisdag, klockan nio! Jag och en vän kommer att sitta klistrade här hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar