söndag 19 oktober 2014

Potatistryck-tröja

Minns ni att jag började greja med potatistryck för ett tag sedan? Två tröjor med olika motiv tryckte jag den gången och nu har jag hunnit sy ihop dem så de är färdiga att användas. Jag tror faktiskt att potatistryck är ett nytt favoritpyssel! Har till och med valt att köpa ett par enfärgade tyger nu istället för något av de mönstrade jag har funderat på. Nu blir det hemmatryck framöver ett tag :)



sy barnkläder potatistryck eget mönster
Tröja storlek 92


En turkos tröja med blommor, provade att bara trycka en del av framsidan för att se hur det blev. Effektfullt tycker jag! Muddade med svart för att bryta av och fånga upp det svarta i trycket.



sy tryck kläder tröja mönster potatistryck inspiration
Stora och små blommor med potatistryck


Tröjan är sydd i nästa storlek men även om den är för stor nu kommer vi nog att börja använda den ganska snart - blev så nöjd :)

2 kommentarer:

  1. Vad fin den blev! Älskar blommorna, lite stjärnor över de också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Åh jag håller med, det är faktiskt lite stjärnor över blommorna - nu blev jag nog ännu lite mer förtjust i tröjan :)

      Radera