måndag 8 september 2014

Specialsydda haklappar

Fick frågan från en kvinna om att sy haklappar till hennes far. Någonting färggladare än de som erbjöds honom i dagsläget. Glatt ritade jag om mitt haklappsmönster så det passar runt en vuxenhals också. Så omtänksamt av henne att vilja ge sin pappa fina färgglada haklappar! Och de här haklapparna med retrokänsla hoppas jag verkligen blir uppskattade!



sy haklapp vuxen
Haklapp i vuxenstorlek

sy haklapp vuxen
Haklapp i vuxenstorlek

Justerbar knäppning med kardborre


Eftersom vuxnas halsar kan se lite olika ut valde jag att sätta en extra bit kardborre på haklapparna, då blir de justerbara och är lättare att anpassa så att längden på haklappen blir bra.

För er som vill prova sy egna haklappar finns det lite mer bilder på hur man gör här. Textilvaxduk fungerar fint och som kantband har jag använt bomullssnedslå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar