tisdag 30 september 2014

Fjärilströja och balans i livet

Det här med balans i livet. Så mycket man vill och så mycket man "måste". Det gäller att hitta en lagom nivå på allt. Dagar som denna när jag hunnit vara med dottern efter jobbet, vi har ätit middag tillsammans hela familjen och jag sedan hunnit åka till Friskis&Svettis för att leda pass, kommit hem svettig och hunnit duscha, prata med maken, titta på tv, maila. Så fullspäckad dag men utan stress. Så ska en dag vara tycker jag.

Balans = jag hinner vara närvarande med min familj och mig själv, hinner jobba på mitt dagjobb och jobba ideellt på friskis och samtidigt hinna maila/smsa/facebooka med vänner. Det är skönt. Innan sovadags nu tänkte jag visa en tröja som jag sydde på förra syträffen och sedan kanske virka några maskor på en bläckfisk :)


finska fjärilar barnkläder jersey
Tröja i storlek 86

finsk jersey fjärilar tyg
Underbara fjärilar


Jag har tidigare sytt en klänning i det här tyget och den är välanvänd. En kortärmad klänning är inte helt praktiskt nu när det börjar bli kyligare och maken önskade sig därför en tröja :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar