fredag 22 augusti 2014

T-shirts med tyger från Ohlssons-rean

Jag fållar och fotar och delar allteftersom tröjorna från syträffen blir färdiga :) En söm här och en där så blir de alla färdiga snabbare än man tror :)



sy jersey barnkläder trikå
Raglantröja storlek 92

sy jersey barnkläder trikå
Raglantröja storlek 92


Både brandbilstyget och fisktyget köpte jag på rean på Ohlssons Tyger&Stuvar för bara någon vecka sedan. Halva priset är ju inte helt fel. Fisktyget är mer havsgrönt i verkligheten men kameran tyckte att blått var en bra färg ;)

Funderade ett tag över matchningen på brandbilströjan men röd var ju en given färg insåg jag snabbt :) Brandbilströjan måste jag nog sy i en mindre storlek på en gång så att dottern kan använda en sån på en gång. De här är tänkta till "höstgarderoben" när hon vuxit en storlek till... Men jag vill ha brandbilar nu! :) Insåg i morse också att hon i veckan vuxit det där sista pyttelilla som innebär att hon vuxit ur tre tröjor vi använt in i det sista bara för att jag tyckt så mycket om dem. Då behöver hon faktiskt verkligen fler långärmade tröjor att använda direkt :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar