söndag 24 augusti 2014

Höstkänslor och mössa

Tänk att det ett tag verkade som om sommaren aldrig skulle ta slut. Som om den där svettiga värmen verkligen hörde hemma här. Känns som eoner av tid sedan. I alla fall nu när det är kallt igen. Hösten har verkligen kommit för att stanna, det regnar nästan varje natt, det är ruggigt om mornarna och dagarna är kyliga. Men det finns ju fördelar också. Luften är sådär höstigt krispig på morgonen, alla färger ute är extra färgglada efter regnet. Och kylan? Mössväder! :)

Solhattarna och mepsen är bortstoppad och antagligen urväxta till nästa säsong. Och med "bara" en mössa i användning (den andra dottern har ligger som extramössa hos dagmamman) så behövs det fler! Som i kanske minns har jag berättat om mängden mössor dotter hade när hon var liten. Så vi kunde matcha kläderna och mössorna ;) Jag har inte tänkt att hon ska ha en egen mössgarderob den här hösten/vintern men några mössor är bra så det går att tvätta.

Igårkväll tog jag mig en liten stund och sydde en ny mössa. Ett tyg jag köpte för ett tag sedan men inte hunnit använda än är det här vita tyget med träd och hjärtan. Tycker det är så sött och passar fint som mössa :)


sy mössa barn hat for kids
Mössa storlek 48

Bubbliga träd och hjärtan


Dottern är ganska förtjust i att ha mössa på sig så hon sprang omkring med mössan inomus länge efter vi provat den i morse, jag fick inte ta av den ;) Istället tog vi på oss stövlar och fleece och gick ut på en promenad :) Före klockan åtta, vi var ganska ensamma ute!


Med mössan på undersöker vi grusgången

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar