torsdag 28 augusti 2014

Brunt och rosa i en raglantröja

I början av 2000-talet såg jag kombinationen av brunt och rosa i ett plagg för första gången som jag kan minnas. Kanske hade jag sett det tidigare men just den gången jag minns är första gången jag lagrat i minnet hur bra de två färgerna passar ihop. Faschinerande egentligen hur vissa minnen poppar upp när man ser vissa tyger/kläder/saker.

I stuvpaketet (ja, helt galet att det är ännu ett framstycke från stuvarna!) fanns det ett rosa tyg med bruna prickar. Det var utklippt redan som mössa och att klippa ut ett framstycke till en raglantröja innebar en del tygspill men jag bestämde mig för att jag hellre ville ha en tröja än en mössa i det här tyget. Det var dessutom nog det tyg maken gillade bäst också bland de stuvbitar som räckte till tröjframsidor. Bara det motiverar lite tygspill ;)

Hade inget enfärgat brunt tyg hemma (som jag bestämde mig för att jag ville matcha med) men kom på att jag hade en brun trikåklänning som jag knappt använt. Jag hade redan funderat på att slänga den ett oändligt antal gånger eftersom den inte riktigt föll mig i smaken vad gäller modellen men av någon anledning hängde den kvar i garderoben. Och tur var väl det för nu är den baksida och ärmar på den här tröjan!



sy barnkläder återbruk remake återanvänd tyg
Raglantröja i storlek 92

2 kommentarer:

  1. Den var verkligen fantastiskt! Och A kommer bli så fin i den eftersom hennes egna färger är så mörka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tror också att den kommer att klä henne! Ska nog hålla utkik efter lite mer mörka och bruna tyger framöver :)

      Radera