måndag 9 juni 2014

Virkade babyconverse

För ett tag sedan fick jag en förfrågan om att virka ett par babyconverse. Ni vet de där fantastiskt söta små bebisskorna som är halvkopior av riktiga converse? Självklart ville jag göra det! Innan jag virkade de "riktiga" skorna som ska ges bort virkade jag ett par test-skor till dottern i en lite större storlek. Jag googlade runt ganska länge bland de mönster som finns innan jag hittade den variant som faller mig bäst i smaken. Favoritmönstret hittills hittar ni här hos heltvanligdag :)

Jag virkade en annan slags sula än den i mönstret, annars är det väldigt snarlikt :) Jag tycker att modellen blir väldigt fin när man virkar dit de svarta ränder på sidan av skon som finns på orginalskorna. Dotterns skor virkade jag i ett lite grövre garn för att inte behöva lägga till så många maskor. Provade dem på henne när de var klara men det var innan hon vant sig vid att gå med skor (jo det var ungefär nästan två månader sedan jag virkade dem) så jag ska nog prova dem igen nu när hon är van vid att ha skor på fötterna :)



Virkade babyconverse mönster
Virkade babyconverse

Virkade babyskor mönster


Jag har inte virkat dit märket med stjärnan på sidan av de här skorna men de skor som ska ges bort har fått ett sådant märke :) Och de är också virkade i ett tunnare finare garn vilket såklart ger en nättare sko :) Ska bli väldigt spännande att höra vad mottagaren tycker om dem!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar