onsdag 4 juni 2014

Turkos t-shirt

Jag är fantastiskt förtjust i turkost. Många fler färger också för den delen sedan jag började sy barnkläder. Och sedan dottern kom - jag älskar färg! Starka färger och gärna många färger! Jag har en favoritbild på dottern från i somras när vi var ute i skogen och promenerade. Hon har på sig en röd mössa med blå stjärnor, en väldigt grön body, gul dregglis med orangea stjärnor, grå byxor och bruna strumpor. Jag hör att det låter som alldeles för mycket färg, men det är så fantastiskt fint! Inte alls för mycket på något sätt eftersom alla färgerna passar varandra.

Olika mönster har ju också blivit förtjust i och här om dagen sydde jag en tröja med matchande turkosa breda ränder och turkosa harlequinrutor. Så nöjd!


sy en t-shirt barn
T-shirt i turkost och vitt, storlek 86


Jag valde att göra ryggen med rutorna medan framsidan och ärmarna fick vara randiga, det känns som att det händer något i t-shirten samtidigt som den är lite neutral :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar