lördag 28 juni 2014

Och så var de tre... Bockarna Bruse!

Sneak peaks ufot är färdigt! Weheee! Låt mig presentera...

... mellan bocken Bruse!!


virka sagopåse bockarna bruse
Mellan bocken Bruse


Och med mellan bocken Bruse är nu trion komplett. Minns ni stora bocken Bruse som såg dagens ljus för ett år sedan? Jösses säger jag bara... ETT ÅR SEDAN?? Lilla bocken Bruse blev färdig inte långt därefter men sedan hamnade bockarna i en påse i virkkorgen. Till att börja med för att jag behövde köpa mer grått garn, men sen vete sjutton varför jag aldrig gjorde klart dem. 


mönster virka bockarna bruse sagopåse
De tre bockarna Bruse

virka saga barn
Bockarna Bruse


Tre bockar Bruse bor nu här hemma och jag har plockat fram virkbeskrivningen för trollet. Ska se till att göra det färdigt i sommar och sedan ordna en lämplig påse så att sagopåsen blir klar! Det är förresten väldigt roligt att fota alla projekt när de är färdiga, blir typ miljoner bilder och så svårt att sortera och välja ut ett fåtal bilder att visa sen!

Om ni är sugna på att virka bockarna Bruse och inte vill hitta på ett eget mönster så har jag använt ett köpt mönster från Salabim. Man får köpa mönster för bockarna och trollen var för sig men jag tyckte att det var värt det :) Träffade kvinnan bakom Salabim på syfestivalen tidigt i våras förresten och hon pratade om att hon skulle göra mönster till Petter och hans fyra getter också - det är definitivt en saga som står på min att-göra-lista :) Måste hålla utkik! Mönster till Rödluvan och vargen finns också att köpa där men dottern är lite för liten för den sagan än tycker jag.

I alla fall! Om ni är sugna på att virka egna bockar och funderar över garnvalet. Jag virkade med drops Paris men virkade smygmaskor istället för fastmaskor eftersom garnet är så tjockt. Idag hade jag valt ett annat garn att virka i istället. Till exempel Svarta Fårets Tilda eller Järbos Nova. Och virknål 3,0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar