tisdag 22 april 2014

Ny modell på dregglis

Jag har sytt ett antal dregglisar sedan jag började sy barnsaker för drygt ett år sedan. Jag är väldigt nöjd egentligen med det dregglismönstret jag har men har flera gånger reflekterat över att mina dregglisar är lite större än de dregglisarna man köper. Det är kanske en smaksak vilket man föredrar men jag väljer mina dregglisar framför köpesdregglisar alla gånger eftersom jag tycker att de sitter bättre och snyggare runt halsen på dottern.

Men jag fick en idé om att jag skulle prova sy en dregglis i mindre modell, dels går det ju lite mindre tyg och dels kanske de skulle sitta bättre på mindre barn om de inte är så stora. Första dregglisarna är sydda och provade men de blev nog i minsta laget tycker jag. Väldigt förtjust i tygerna dock :) Och dottern är underbart fin i den röda med vita prickar - jag blev helt kär i tyget när jag såg henne i dregglisen - hon passar så bra i rött!


köp unik dregglis
Dregglis i lite mindre modell

sy till bebis
Dregglis med apor och lejon

sy till barn
Dregglis med stjärnor


Jag provade att sätta namnlappen på lite olika ställen också. Föredrar nog hur lappen sitter på den sista dregglisen :) Vad tycker ni?

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Det sista tyget med stjärnor på har också blivit en favorit nu senaste dagarna :) Det är spännande att vissa tycker blir "bättre och bättre" ju mer jag syr i dem!

      Radera