måndag 14 april 2014

Haklappar med ränder på både längden och bredden

Jag passade på att klippa ut fler haklappar när textilvaxdukarna ändå låg framme :) Jag berättade ju att jag köpte samma sorts vaxduk men i två färgställningar, den första jag sydde i var i grön med matchande retrofärger, den andra i orange med minst lika matchande retrofärger. Tycker de är helt fantastiska!! Och haklappar kan man ju helt enkelt inte få för många av!!



sy en haklapp
Haklapp med retrokänsla


Färgåtergivningen blev inte helt hundra, haklappen är alltså orange även om den ser lite röd ut på bilden (i alla fall i min dator).



unik haklapp
Haklapp i textilvaxduk


Jag klippte  ut en haklapp med ränderna på höjden också för att se hur det blev :) Tycker förresten att det verkligen är fantastiskt med den genomskinliga fickan på. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men det är så fint att se textilvaxduken fortsätta bakom fickan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar