måndag 3 mars 2014

Virkad dammsugare

I höstas köpte jag ett nummer av en handarbetstidning, första gången faktiskt men på framsidan var en bild på ett helt kakfat med virkade kakor och jag tänkte att dem ska jag virka allihopa! Även om jag har tittat i tidningen så många gånger var det först när jag satte mig ner och skulle virka kakorna som jag insåg att det bara var ett mönster som fanns med i tidningen! Snopet! Men det finns i och för sig en hel del annan inspiration i tidningen ;)

Mönstret var i alla fall ett mönster från Svarta Fåret på den klassiska godbiten punchrulle, eller dammsugare som jag alltid säger. Jag använde mig av tilda-garn och virknål 3,0.



virka kakor
Virkad punchrulle / dammsugare


Känner mig ganska kakinspirerad nu i alla fall, kanske blir det kakfrossa framöver? :D

3 kommentarer:

  1. Tips!
    Virka liten kaka har gett ut en jättefin bok med massor av kakmönster. Finns att köpa via adlibris eller hennes blogg.
    -Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Agneta, tack för tipset! Jag frihandsvirkar kakor för fullt just nu men det vore ju såklart smidigt med färdiga mönster! Ska se om bokhandeln har virka liten kakas bok, jag bläddrar så gärna i mönsterböcker innan jag köper dem :)
      Ha det gott!
      Anna

      Radera
  2. Du kan kolla ju kolla på hennes blogg också
    virkalitenkaka.blogspot.com
    Det finns mycket gratis mönster också om man googlar, men hennes är väldigt fina.
    -Agneta

    SvaraRadera