fredag 28 mars 2014

Haklapp med svart kantband

Min senaste haklapp är redan välanvänd och jag gillar verkligen både själva textilvaxduken och färgen på den! När jag var på Stoff&Stil och köpte textilvaxduken passade jag på att köpa mer snedslå (det jag använder som kantband) som jag behövde och köpte förutom vitt som jag brukar använda till haklappar också svart snedslå. Jag tänkte att den svarta blir ju mindre smutsig än den vita.

Har nu hunnit sy en haklapp med svart kant också, det svarta kommer såklart inte att missfärga lika lätt som den vita, men å andra sidan så missfärgar den vita inte om man torkar av den direkt med vatten (och lite diskmedel om det är väldigt kladdigt).



haklapp i textilvaxduk
Haklapp med svart kantband


Det blev bra med svart också, men har inte riktigt bestämt mig än vilket jag gillar bäst. Vitt kantband på en haklapp tycker jag ger en helt annan känsla/intryck. Det känns liksom renare på något sätt. 



unik cool haklapp
Haklapp med vitt kantband


Det som jag i alla fall verkligen verkligen gillar med den här textilvaxduken är att den är så fantastiskt enkel att torka av! Matkladdet fastnar inte riktigt på haklappen på samma sätt som det gjorde på haklapparna jag sydde av vanlig vaxduk. Superenkelt att torka av!

2 kommentarer:

  1. Vitt kantband, definitivt! Vet inte riktigt varför men det känns bara så! /cho

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med - den vita kanten känns nog faktiskt bättre, kanske "renare" på något sätt! :)
      Anna

      Radera