onsdag 29 januari 2014

Sy en trosa

Mitt i alla andra projekt fick jag för mig en kväll för några veckor sedan att jag skulle lära mig sy trosor. Jag hade nämligen köpt ett tyg som så småningom kommer att bli en perfekt trosa till en liten prinsessa. Men då måste jag ju träna först innan jag sätter saxen i det tyget, tyget är nämligen helt slutsålt och jag lyckades komma över en bit från en vänlig själ som kunde tänka sig att sälja lite av det hon hade hemma.

Eftersom det var första försöket passade jag också på att prova dels trosresår runt benen, dels vikresår runt midjan. Både och fungerade faktiskt väldigt bra. Till en barntrosa tror jag däremot att jag ska prova att kantbanda istället, jag tillhör dem som kanske inte tycker att spetsresår gör sig på ett barn.



sy en trosa till dig själv
Min allra första egensydda trosa



sy trosor
Spetsresår i närbild


Passformen? Sjuuuukt sköna :) Ska nog göra någon justering i bakstycket och prova sy en trosa till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar