torsdag 2 januari 2014

Nya jerseytyger

Under mellandagarna var det fantastiskt vilken rea det var på jerseytyger på nästan alla onlinebutiker, stora som små. Näst intill halva priset på många av tygerna. I samråd med maken valde jag ut några tyger vi tyckte skulle fungera som blivande kläder till dottern. Har också för första gången i mitt liv beställt en hel meter av ett jerseytyg. Det ni! Jag är expert på att bara köpa det jag behöver, dvs, tänker jag att det ska bli dregglisar räcker 0,3m eller 0,4m beroende på tygtryck, ska det bli kläder räcker 0,5m eller 0,6m beroende på tryck. Det är ganska tacksamt nu medan dottern har så små storlekar ;)

Men nu på rean kostade ju tyget nästan ingenting så av de tyger som var våra favoriter beställde jag faktiskt en heeeel meter. Ojoj :) Kommer att bli bra detta när jag väl får tummen ur och beställer overlocken så jag kan börja sy! Men nu blir det nog tygstopp tills jag hunnit sy upp åtminstone ett par tyger!


Gula stjärnor och gröna tigrar från Znokdesign

Lila svävande feer och fjärilar från Sydilla

Geishor, Pirater och ninjor på mörkblå botten, rallybilar samt
Turkosa Rävar (Janeas World) från Tyglycka

Blå Regnbåge, Ljusblå piratmöss, Blå nyckelpigor och blå jersey från Tyglycka


Tygerna på den sista bilden matchar inte exakt i blå nyans men tillräckligt nära för att alla fyra ska gå att kombinera utan att man direkt tänker på det! Smidigt och stor variationsmöjlighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar