måndag 6 januari 2014

Bloglovin' och virkad humla som barnvagnsmobil

Jag tycker att det är roligt att följa några bloggar, när man står och väntar på bussen medan dottern sover till exempel. Men det är omöjligt för mig att komma ihåg bloggadresser! Men! Det finns något som heter Bloglovin' som hjälper oss glömska människor att komma ihåg vilka bloggar vi gärna ville ha koll på. 

Antingen via datorn eller genom appen man kan ladda ner till sin smartphone kan man lägga till vilka bloggar man tycker är intressanta och så samlas alla nya inlägg så man kan läsa dem i lugn och ro när man har tid. Hur smidigt som helst! Om man vill följa PysselNabon på Bloglovin' har jag lagt till en liten "knapp" till höger man kan klicka på så skickas man vidare :)

Jag har ju virkat förresten. En ny liten (eller så liten blev den inte) barnvagnsmobil eller om man ska kalla det för barnvagnshänge. I form av en humla. Min kära mor  har kallat mig lill-humlan länge länge och min far, morfar blir det ju då, kallar dottern för lill-lill-humlan ibland. Så jag tyckte det passade med en humla i barnvagnen nu när det var dags att byta ut Super Mario-barnvagnsmobilen till något som inte hänger över hela suflettöppningen.



virka barnvagnshänge
Humlan ute och flyger över gräset och mossan


Ser ni de gosiga korviga benen? Fick idén till det på en blogg jag råkade ramla in på för någon dag sedan där en annan tjej virkat humlor, minns tyvärr inte vilken nu, men hon hade använt sig av de pillervänliga bläckfiskarmarna som ben - hur smart som helst!



barnvagnsmobil
Närkontakt med en humla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar