torsdag 5 december 2013

Tips om tygshopping

När man syr i jersey finns det ju en hel del att välja på. Minst sagt. Men det är inte alltid lätt att hitta var man ska handla ifrån! Ofta frågas var alla dessa fina tyger kommer ifrån, och jag håller med, det är inte lätt att hitta när man inte vet var man ska börja leta. Jag tänkte tipsa om några onlinebutiker jag besöker med jämna mellanrum där det finns en hel del fina tyger. Jag har inte handlat ifrån alla men skulle gärna vilja :)

Jersey (single jersey) och trikå är det jag handlar oftast :) Tänker ibland att jag ska börja sy mer kläder till dottern. Då får jag ju en anledning att beställa mer tyg! Men det finns inte riktigt tid till det ;)

Men ett helt inlägg med bara text? Neeeej, måste ju bjuda på några tygbilder först :)



Jersey köpt från Lilofant

Vit muddväv och två trikåtyger från Stoff&stil

Mönstrad fleece och gul flanell från Ohlssons Tyger



Mindre butiker ofta med egen design eller bara ett par märken följer nedan. Här hittar man många tyger man inte ser i de större tygbutikerna. Mååånga fina tyger!!

Znok design
Här säljs bland annat znoks egna tyger och tyger från Lillestoff. Här finns också en mängd fina vävda band som är värda att ta en titt på. Finfina till napphållare eller som pillerband i leksaker. Har handlat härifrån och varit väldigt nöjd!

Liandlo
Säljer bland annat tyger i eget märke inspirerade av välkända sagor och sånger.

MeMbA design
Här kan man hitta tyger bland annat från NOSH och ikasyr, många fina jerseytyger! 

Lilofant design
Säljer bland annat tyger med egen design, värt att titta in med jämna mellanrum eftersom tygerna byts ut och det kommer nya designer. Har handlat härifrån ett par gånger, fantastiskt nöjd och tjejen som har Lilofant är hjälpsam och trevlig!

Delatezz.
Återförsäljare at bland annat fin jersey från Michas Stoffecke.

JNY
Säljer både tyger och kläder. 

Ikasyr
Här finns bland annat ikasyrs egna tyger men även en hel del annat!  



Tipsar om några större butiker också där det finns så mycket både tyger i olika varianter och alla sybehör man kan tänkas behöva.

Stoff&Stil
Här har jag beställt mycket sybehör och en del garn också. Butiken i Kungens Kurva har jag bara besökt en gång men ack, dit skulle jag gärna åka med gott om tid att botanisera!

Ohlssons Tyger
Jag har inte beställt online på Ohlssons däremot är jag stammis på de två butikerna som ligger inte alltför långt ifrån där vi bor :) Levererar alltid!

Rosa Huset
En stor tygbutik när det finns många olika tyger! Kolla in den mönstrade trikån! Har inte beställt härifrån själv ännu men har hört många varma rekommendationer om butiken!

Jonic-Textil
Här finns mängder av tyger och andra sybehör!

Jofotex
Massor av tyger!



Ja, det var nog alla jag kunde komma på den här gången :) Tygfrossa och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar