onsdag 18 december 2013

Sy en egen nåldyna

Jag tänkte att jag skulle sy mig en fin nåldyna så jag googlade runt lite och hittade den här söta musen med mönster och allt.



Nåldynemus
Bild lånad från allaboutyou.com där mönster och beskrivning finns


Visste precis vilka tycker jag skulle använda men resultatet... Euhm, det var nog bland det mindre lyckade jag sytt! Mönsterbitarna passade inte riktigt ihop och att försöka sy dit knappar som ögon var inte alls någon bra idé! Jag tänkte att jag bjuder på min nåldyna som nog inte kommer att komma till användning ;)



nåldyna mus
Nåldyna i musformat

mouse pincushion


Jag måste säga att öronen är det enda som blev lyckat på musen, för de är faktiskt fantastiskt söta! Om ni tänker prova att göra en egen mus kan jag tipsa om att skriver man ut mönsterdelarna och använder dem som de är kommer bottenplattan att vara för liten - i alla fall blev den det för mig. Kanske går det bättre om man har en större sömsmån när man syr ihop överdelen så att omkretsen på överdelen blir mindre. Jag använder alltid pressarfoten som sömsmån men i det här mönstret behövs mer för ovandelen!

Men, allt man gör kan ju inte bli lyckat ;)

2 kommentarer:

  1. Till och med solen har sina fläckar! *kram* /cho

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk om allt man gjorde blev perfekt ;) Kram

      Radera