söndag 17 november 2013

Mera vaxduksalster

När jag sydde haklapparna tänkte jag på hur praktiskt det är med vaxduk. Det är stadigare än bomull men lika lätt att sy i. Det luktar i och för sig inte lika gott när det är nytt ;) Men vaxduk är nog väldigt användbart! Igår när jag var och fikade med fina H berättade hon att de köpt en förvaringslåda för leksaker nyligen och jag tänkte direkt att det måste vi faktiskt också införskaffa till alla dessa leksaker som ligger överallt. Vi har stora förvaringslådor, sånna man plockar undan leksakerna i, men det vore ju smidigt med någon lite mindre att förvara leksakerna i mellan lekstunderna, utan att plocka bort dem helt.

Senare på kvällen igår när dottern låg och snarkade gott i egen säng kopplade jag på babyvakten och smet ut till symaskinen. Genom två stängda dörrar tänkte jag att hon knappast kunde bli störd. Det blev hon inte heller och jag hann sy klart en liten förvaringskorg till henne. Använde mig av vaxduk för att den skulle bli lite stadig också. Bomullstyg går såklart också bra, men då är det bra med vliesofix emellan för att stadga upp lite.


sy egen brödkorg
Lila förvaringskorg

Fantastisk leksaksförvaring


Förvaringskorgen är vändbar, ifall man vill variera sig lite ;) Men superpraktisk och fast den ändå är förhållandevis liten så sväljer den småleksaker fantastiskt bra! Kommer nog att mecka ihop ett par till framöver, kanske prova någon annan storlek, men den här blev toppen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar