tisdag 5 november 2013

Haremsbyxor i turkost

Jag är så fantastiskt förtjust i det blå "fall in love"-tyget från Lilofant. Har knappt vågat sätta saxen i det bara för att det är så fint! Men nu har det blivit ett par haremsbyxor med turkos mudd. Skulle egentligen kanske valt vit mudd men jag hade inte tillräckligt med vit mudd hemma så det blev turkos. Och det fungerade ju det med!


haremsbyxa
Haremsbyxa


Den här gången gjorde jag de justeringar jag tyckte behövdes från de röda haremsbyxorna, dels breddade jag i vaderna, dels kortade jag av höjden i midjan lite. Dottern har använt dessa som pyamasbyxor varje natt sedan de blev färdiga och jag är så nöjd! Det är nästan så att jag antingen måste sy ett par till som hon kan använda på dagtid alternativt är vi tillbaka till att byxa som byxa oavsett om den används på dagen eller på natten.


Turkos mudd

Tyget heter så passande "fall i love"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar