lördag 9 november 2013

En tomte flyttar in

Igårkväll sov dottern lite oroligt och jag behövde sitta med henne i sängen medan hon sov för att hon inte skulle vakna och leta efter oss. Inte alltför tråkigt tyckte jag som tog med virknålen och garnet till sängen. Satt helt i lugnan ro och virkade. Och virkade, och virkade. Och helt plötsligt var den här lille tomenissen redo att monteras och bo hos oss.


virka tomte mönster
Virkad liten tomtenisse


Jag blev lite kär, verkligen fantastiskt mönster tycker jag! (Som ni kan hitta här.) Jag stoppade huvudet med vanlig fyllning (kuddvadd från IKEAs billigaste kudde) och sedan stoppade jag kroppen med ris (i en plastpåse så att det inte skulle ramla ut genom maskorna). Fantastiskt med lite tyngd i tomten och han står så bra!


crochet santa
Tomten från sidan

chrochet santa pattern
Stort skägg ska ju en tomte ha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar