onsdag 9 oktober 2013

Virka hjärteskallra

När symaskinen står framme blir det många sömnadsprojekt på en gång. En liten hjärteskallra har blivit till efter all mormorsrutevirkning och allt småduttande. Nu när dottern har sovit lite mer om dagarna under förkylningen har jag ägnat hennes sovtid åt att virka. Jag håller på med en julklapp (!) faktiskt så den kan jag ju inte avslöja så mycket om. Men den här skallran i vitt och två lila nyanser kan jag ju visa :) Jag passade på att prova en av de stora bjällrorna som jag köpte på Panduro för flera veckor sedan i skallran, funkade finfint! Provade också ett eget nytt mönster som jag funderat på ett tag och det blev som jag hade tänkt mig!

Skallran mäter 11cm på höjden och 7cm på bredaste stället upptill.


Ena sidan av skallran

Skallrans andra sida

Hjärtedetalj

Väldigt rolig att virka och skulle du vilja ha en egen är det bara att maila :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar