onsdag 16 oktober 2013

Varma vantar

En fördel (och nackdel) med att hösten är här är att det behövs ju mycket varmare kläder. Allt behöver vara varmare. Mössor och vantar, åkpåse och overall, fleecejackor och byxor... Det är stört omöjligt att vara ute utan att frysa annars. Och sista veckan har vi kört stenhårt med att det är hälsosamt att sova ute i alla fall en gång om dagen. Så varma kläder måste finnas.

Då fick jag en ursäkt att sy ett par nya vantar alltså :) För de jag gjort tidigare har varit vändbara och alltså dubbla, men utan fleecefoder i så de är inte jättevarma. Nu har dottern ett par vändbara och fleecefodrade vantar att använda i höst :) Fodrade med microfleece så jag vet inte hur pass de håller värmen när det blir riktigt kallt, men hon är ju en liten kamin så kanske räcker det.

Fleecefodrade vantar


Är väldigt förtjust i den petrol/turkos-randiga jerseyn från Stoff&Stil. Älsklingsfärger! Garderade mig och tog rött inuti, ifall jag kände att jag behövde ett par knalliga röda vantar också så är det ju bara att vända på dem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar