söndag 13 oktober 2013

Sy en egen vintermössa

Det tänkte jag att jag skulle göra till dottern tidigare, en vintermössa alltså. Hade funderat på att använda mönstret till de "vanliga" mössorna och bara fodra dem med fleece men jag insåg att på små barn passar egentligen mössor med öronlappar bättre. Sagt och gjort, ritade ut ett mönster på en öronlappsmössa inspirerad av luvan på molnjackan jag sydde tidigare. Inte helt lätt med storleken visade det sig dock när den var färdig. Jag tänkte att storleken skulle vara lite generös så hon skulle kunna använda den ganska läge, men det blev precis den storlek hon har nu, inte mycket till växamån. 


bebismössa
Fodrad vintermössa

Med tryckknapp under hakan

Ska göra en del justeringar i mönstret men på det stora hela är jag väldigt nöjd och med tanke på att vi använt mössan varje dag sedan den blev klar så är den ju klart godkänd! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar