onsdag 2 oktober 2013

Pillersköldpadda

Är det någon fler än jag som upptäckt att bebisar nästan är mer intresserade av lapparna på leksakerna än själva leksakerna? Här hemma kan dottern ligga hur länge som helst och vrida, vända, smaka och titta på tvättrådslappar och märkningslappar på sina leksaker. Jag sydde två likadana bebisleksaker till henne i våras som hon tycker är ganska roliga, bäst är att smaka på lapparna såklart ;)

Såg på nätet när jag googlade för ett par veckor sedan någon som hade sytt en rolig variant av pillerleksak i djurform och en kväll här fick jag en sån där känsla att jag bara var tvungen att sy en egen sån lite snabbt. När jag skulle sy napphållare beställde jag några extra band som jag tyckte var fina och några av dem kom väl till pass nu!


Mönstrade band lockar till sig uppmärksamheten

make baby toy
Pillerleksak i sköldpaddsform

Dottern tyckte det var toppen med så många band att leka med och smaka på! Det vita bandet med krokodilerna på är det "godaste" bandet hittills :)

Bitvänlig pillerleksak

Väldigt enkel att sy om man kan hantera en raksöm och sicksack på vilken symaskin som helst! Jag har förresten sytt en raksöm runt de dubbelvikta banden för att undvika att dottern fastnar med händer och fingrar i öglorna som hade varit annars. Kan rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar