onsdag 30 oktober 2013

Mormorsrutesnuttis i Nassemodell

Min kära vän E beställde en mormorsrutesnuttis i Nasse-modell till en blivande mamma. Funderade länge på om jag skulle prova virka en snuttis med drops paris men bestämde mig för att prova drops muskat efter att ha sett de underbara färgerna och lystern!

Valde ett cerise och ett gammelrosa garn som matchade Nasses färger bäst, var lite skeptisk till en början men är hur förtjust som helst i färgkombinationen nu när snuttisen är färdig! Tänk så fantastiskt det är att kunna frivirka fram precis den snuttis man vill ha! Snuttisar är nog en av de saker jag tycker mest om att virka - dels får man vara lite påhittig och dels tilltalas jag av tanken att snuttisen hamnar hos en liten bebis!

Ljuset blev lite skarpt men det syns ju hur det blev :)

virkad mormorsrutesnuttis
Virkad mormorsrutesnuttis i Nasse-modell
Nasse
Vink vink från Nasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar