fredag 4 oktober 2013

Hemmasytt och fabrikssytt... allt i Lilofant-tyger

Beställde härom veckan ett tyg som jag funderade på att ha som lock på den blivande åkpåsen jag ska sy till vagnen. Vissa dagar är det helt uschligt kallt och andra dagar, som idag, är det riktigt fina om än svala höstdagar. Med skinande sol och höstfärgade träd. Sånna dagar jag älskar att vara ute! En åkpåse till vagnen är snart ett måste om vi ska kunna vara ute i alla fall. 


Tyget "Fall in lovet blue" från Lilofant 

Maken tyckte tyget var fint men tyckte inte alls att det skulle passa på åkpåsen. Och det har han väl egentligen rätt i, bävernylonet är svart men fleecen jag tänkte ha på insidan är röd... Tanken slog mig att jag kanske ska ha det här tyget på insidan åkpåsen men jag vet inte riktigt om det skulle vara så praktiskt. Tyget kommer i alla fall från Lilofant design och det gör även filten nedan.


Fabrikssydd filt från Lilofant 

Jag har sett de här tygerna på flera olika byxor och bodys men inte sett det i butiken hos Lilofant - anledningen är att det är slutsålt sedan länge. Till min stora lycka fick jag nys på att det fanns en färdigsydd filt med tygerna att köpa och jag skyndade mig att lägga en beställning innan någon annan hann före!

Nu när jag ändå bloggar om Lilofant, jag gjorde en beställning därifrån tidigare på två andra tyger, känner ni kanske igen mössan och vantarna från ett tidigare inlägg?

Mössa och vantar i tyget "multiränder"

Jag har också ett annat tyg hemma som precis blivit ett par leggings till dottern :) Vet inte hur länge de legat halvfärdiga och väntat på att få mudd fastsydd men idag tog jag mig i kragen och gjorde dem färdiga.

Leggings i tyget "tuggummiränder"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar