torsdag 31 oktober 2013

Haremsbyxa som pyamasbyxa?

Senaste månaderna har jag och dottern varit rörande överens om att helkroppspyjamasar inte är någonting för oss. Det började med att jag tyckte att pyjamasar med fötter på nog faktiskt inte var så praktiska eftersom foten ändå aldrig är där den ska vara i dem. Sen bestämde jag mig för att de med knappar inte var så praktiska heller (dottern fastnar ju med tårna mellan knapparna när hon ligger och sparkar och leker). Sen visade det sig att de med dragkedja var nog inte något för oss heller. Man kan nämligen åla dåligt i dem - de dras ner och helt plötsligt är magdelen under knäna och hur skönt är det i halsen ;) Nej det var ingenting för oss.

Har försökt hitta tvådelade pyjamasar i butik men det görs ganska lite och ingenting i dotterns storlek. Eller så har jag letat dåligt bara. Tog tag i saken och sydde ett par lösa baggybrallor (haremsbyxor) med mudd som hon ska kunna använda på natten. Ritade upp ett mönster på måfå och de satt finfint. Behövs ett par korrigeringar men de ser väldigt sköna ut på!


sy haremsbyxa
Pyjamasbyxa i haremsmodell


Det ser ut som om de ska vara till en bebis med världens längsta rygg, men det är alltså en av sakerna som ska korrigeras på nästa par :) Tur att man kan sy ett par och testa och sedan rita om mönstret så det blir optimalt!


Lång mudd i midjan så kan de användas länge

Generöst med mudd i benen också


Blev fantastiskt nöjd med tyg och mudd-kombinationen. Rött och grönt är fantastiskt tillsammans! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar