tisdag 3 september 2013

Mormorsruta med vänskapsringar

Det är helt fantastiskt så många olika mormorsrutor det finns när man väl börjar googla och leta efter nya rutor! Såååå många fina rutor, igår när jag letade hittade jag en rolig som kallas för mardrömsmormorsruta, kanske ingen jag skulle virka och sätta i en filt... Eller är meningen kanske att den ska fungera som en drömfångare?

Dagens mormorsruta blir den här vänskapsringsmormorsrutan som jag bara var tvungen att prova göra!


granny square
Mormorsruta med vänskapsringar





Rutan är virkad med virknål 5,0 och garnet Drops Paris, ringarna i färgerna ljuslila (05), ljusisrosa (57), mörkturkos (10) och mörklila (08), bottenplattan virkad med kornblå (09).

2 kommentarer:

  1. Den här rutan är lätt min favorit! Tänk så coolt det skulle vara med en filt med kanske fyra sådana här utspridda och sedan resten vanligt! Älskar att ringarna är i olika färger, förstärker verkligen intrycket! /cho

    SvaraRadera
  2. Ja det är definitivt en av mina favoriter också hittills! :)
    Anna

    SvaraRadera