onsdag 4 september 2013

Dödskallar och nya byxor

Lite blandat smått och gott håller jag på med just nu förutom mormorsruteprojektet. Bland annat håller jag på och försöker rita fram ett mönster på byxor som sitter fint på dottern. Första byxan blev sydd igår och ska bara justeras lite i grenen så är de klara! Sitter som ett smäck på :)

Byxa efter eget mönster


Har också virkat och äntligen monterat klart en sköldpadda som ska flytta till Sundsvall. Eftersom ryggtavlans färg är en överraskning kommer en close-up istället!

Sköldpadda i close-up


Fortsätter virka på dödskallesjalen också, den är ungefär halvvägs färdig nu. Flera har frågat efter det tidigare inlägget och i en virkgrupp jag är med i hur de där ögonbrynen egentligen ser ut i en färdig skalle så jag passar på och visar det också.

Dödskalle i orginalmönster

I orginalmönstret ser skallen ut som ovan med en slät panna på ena sidan och ett grovt ögonbryn på andra sidan. I min justering (se bild nedan) blir det ögonbryn på båda sidorna. Väääldigt gulligt tyckte jag :)

Dödskalle med ögonbryn 

Och jooo det är samma sjal, men ljuset var lite skarpt på den sista bilden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar