lördag 24 augusti 2013

Virkad dödskallesjal

Bestämde mig för länge sedan att jag skulle virka en dödskallesjal men jag har som inte kommit mig för att göra det. Igår fick jag dock lust, dottern låg och sov och maken var ute så jag hade ett par timmar egentid. Tv'n lockade inte men det gjorde virkningen! Resultatet blev en dödskallesjal till dottern. Kom fram till att det är näst jag provar en i barn-size för att kontrollera att jag och mönstret är överens och tur var det för det var vi inte riktigt.

dödskallesjal
Dödskalle i sjalen


Sjalen blev jättefin men jag tycker att det är för slappt kring skallarna. Har ett annat mönster jag ska prova också där trådarna som håller upp skallarna är kortare. Vill nästan kasta mig över det mönstret direkt!

sjal till barn
Dödskallesjal i barnstorlek


Mönstret som jag använde nu är gratis och finns här. Men som sagt, lägger inom kort ut länken till ett annat stramare mönster. Ska bara provvirka det först!

Som ni ser förresten är den första skallen lite missbildad, jag råkade virka bort näsan! Det är bra att man läser mönstret ordentligt med andra ord ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar