måndag 5 augusti 2013

Stickad kofta

Måste passa på att visa denna kofta jag stickade här i våras när jag med min kära mors hjälp tog tag i att lära mig sticka! Mönstret är gratis från drops och det kan du hitta här. För att vara så fin tyckte jag att det var ett enkelt mönster att följa, även för nybörjaren :) Drops har så många fina mönster som de bjuder på och det är bara synd att jag inte är bättre på att sticka! Behöver kanske ge mig på ett projekt snart för att öva lite!

När dottern föddes var det ju lite för varmt för kofta, däremot blev koftan oplanerat men som tur är lite stor och den kommer nog att passa till hösten när det blir lite svalare ute! Det är lite dåligt ljus på bilden ser jag men chokladbrunt och orange är kombinationen.


Stickad omlottkofta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar