söndag 11 augusti 2013

Mönstertips fantastiska mjukdjur

När jag surfade runt härom kvällen (eller var det mitt i natten när dottern varit uppe och ätit?) så ramlade jag på ett par fantastiskt söta sydda sköldpaddor och blev kär direkt. Så kär man nu kan bli i mjukdjur :)

Jag kommer definitivt att tillverka ett par framöver men måste tipsa om mönstret direkt! Det finns mönster att bara skriva ut och använda (dubbelkolla att kontrollrutan är 2x2 inches = 5cm), och det finns en väldigt bra steg-för-steg-beskrivning på hur man syr ihop sköldpaddan. Mönster och beskrivning hos Make it & Love it. Om man vill att sköldpaddan ska bli större är det ju lätt att bara förstora/rita upp det lite större! Det finns förresten en hel del inspirerande saker och beskrivningar (tutorials) på den sidan!

När jag googlade nu ikväll för att hitta sköldpaddsmönstret ramlade jag över ett par andra gratismönster jag bara måste tipsa om! (Det finns massor av fina mönster att köpa, men så många fina gratismönster så varför inte använda dem!)

En söt liten uggla kan man sy, en giraff eller varför inte något av alla de mönster man kan hitta via pinterest!

Själv håller jag just nu på med ett mönster från en bok, en blivande ettårspresent :)


Boken Vilda Fleecedjur av Linda Carr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar