måndag 22 juli 2013

Varning för garn av dålig kvalité

Senaste garnbeställningen jag gjorde resulterade i 28 nystan som visade sig vara av kvalité under all kritik. Jag är glad att jag råkade se inlägg i en virkgrupp om fler som var mer än lovligt missnöjda med garnet, tydligen är det problem hos tillverkarna och fler och fler bestämde sig för att reklamera sina nya garner och klaga. Jag gjorde detsamma och har nu packat ihop för att skicka tillbaka till garnbutiken. Tråkigt att kvalitén sög men tur att jag såg fler som var missnöjda, annars hade jag nog inte tänkt att det faktiskt kan vara garnet det är fel på och inte bara att det inte passade mig! Kasst att sitta med 28 nystan man inte vill använda!




Drops cotton light heter garnet. Jag har virkat i detta tidigare och varit supernöjd, men de nya nystanen var sträva och konstiga och det värsta var att trådar var av lite här och där i garnen, väldigt tråkigt när man virkar och helt plötsligt sticker det ut lösa trådar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar