lördag 25 maj 2013

Garnfrossa

Igår hämtade jag ut paketet med garner, var som lilla julafton att få öppna! :) Det garn jag beställde är ett bomullsgarn, lite tjockare visade det sig än det akrylgarn och bomullsgarn jag redan har. Det ska bli väldigt intressant att se hur det går att virka med och hur pass det lämpar sig för mina egna mönster som egentligen är uträknade för något tunnare garn. Mitt första projekt med det nya garnet blir dock bläckfisken som så småningom förhoppningsvis ska hamna hos ett litet för tidigt fött barn någonstans i Sverige!


En liten titt ner i garnpåsen :) Alla garnerna jag testar den här gången är Drops Paris, det går 17 maskor på 10cm jämfört med de 20 eller 22 maskor som går på det garn jag redan har, lite  tjockare alltså. Jag beställde ett hudfärgat garn från Järbo också som har 18 maskor på 10cm. Också tjockare men toppen med hudfärgat! Dropsgarnet ser mjukare ut men järbogarnet ser lite mer lättvirkat ut.

Men det är så med garner, man får prova sig fram tills man hittar ett märke man gillar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar