torsdag 21 mars 2013

Stick- och virknålsförvaring

Tänk så många virknålar och stickor det snabbt blir som ligger lite här och där i mina sykorgar. Min mamma har en supersmart förvaring för stickor som hon sytt själv och med inspiration från hennes sydde jag en egen förvaring till virknålarna och en annan till stickorna. Det är mycket lättare att hitta rätt när det är lite organiserat!

Jag har sytt båda förvaringarna i dubbelt tyg. Stickförvaringen valde jag ett mönstrat tyg till utsidan och vanligt svart lakanstyg till insidan. Till virknålsförvaringen valde jag svart lakanstyg på både in- och utsida, inte att rekommendera! Svart på utsidan drar verkligen till sig allt ludd från garnnystanen och förvaringen ser väldigt tråkig ut med allt ludd... Hade jag gjort om det skulle jag ha valt ett mönstrat tyg till utsidan!

Sticknålsförvaring

På bilden ovan kan du se hur stickförvaringen blev, både öppen och stängd. Jag har sytt fast ett bomullsband på baksidan (den mönstrade sidan) för att kunna knyta ihop förvaringen när den är ihoprullad. Innan jag rullar ihop förvaringen så viker jag ner kanten över stickorna så de inte ramlar ut :)

Stickförvaring

Sydde fast en vit tygremsa för att kunna skriva dit stickstorlekarna med tygpenna.


Virknålsförvaring

Virknålsförvaringen blir väldigt liten och smidig och här tänkte jag till lite och gjorde den delen som ska vikas ner lite längre för att den skulle hålla sig bättre på plats när jag rullar ihop förvaringen.

Virknålsförvaring

Även på den här märkte jag upp facken med nålstorlekarna för att ha lite organiserat. Såååå besviken på allt ludd som fastnar på det svarta, men så nöjd med själva utformningen som verkligen är smidig och bra!

Om ni inte redan har bra förvaring för stickor och virknålar kan detta rekommenderas!

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar